PERSONALISEREN

Gepersonaliseerde leerlijnen

PERSONALISEREN

Met In The Plus volg je gemakkelijk de leerlijn van je oude, vertrouwde boek of stel je jouw eigen leerlijn samen gebaseerd op meerdere methodes.
Vervolgens pas je met het grootste gemak wijzigingen toe per jaarlaag, klas of individu. Vanwege de directe koppeling met SLO behoud je de zekerheid van het behalen van de leerdoelen, zelfs als je een enkele leerling in je klas andere stof geeft.

Inhoudelijk
Je bemiddelt als docent tussen de leervoorkeuren van leerlingen en de actualiteit. Je hebt invloed op de methode, terwijl je toch dicht bij je vertrouwde methode kunt blijven. Onze methodes worden ontwikkeld op basis van de vijf leervoorkeuren van (en in nauwe samenwerking met) Ruijters en Simons, in combinatie met de Didactisch Coachen-methodiek van (en in nauwe samenwerking met) Lia Voerman en Frans Faber.

Bekijk ook onze trainingsvideo’s over de toepasbaarheid in de klas.

Leervoorkeuren

ITP leermiddelen

Waarom leervoorkeuren?
Een boek bestaat (vanwege de beperkingen van papier) vrijwel altijd uit de leervoorkeuren ‘Kennis Verwerven’ en ‘Oefenen’. Dat sluit aan bij een deel van de leerlingen, maar bij een ander deel ook niet. Er zijn veel meer manieren om iets te leren en die krijgen bij In The Plus de kans.

Leervoorkeuren in eerste instantie een brug te ver? Je zet ze gemakkelijk uit.

  • PKunst Afkijken: leren hoeft niet altijd in een veilige omgeving
  • PParticiperen: samen sterk in het leren
  • PKennis Verwerven: willen weten wat bekend is
  • POefenen: ruimte om in veiligheid uit te proberen
  • POntdekken: in het diepe springen
ITP leermiddelen

Over onze methodes

Didactisch Coachen

Over didactisch coachen

Wat is Didactisch Coachen?
Uit onderzoek blijkt dat leraren 300 tot 400 vragen per dag stellen. Maar de meeste daarvan blijken te gaan over procedures en feiten en zetten de leerling niet aan het denken. Er zijn vragen die bijna rechtstreeks leiden tot goed-zo-feedback en er zijn vragen die juist veel meer kunnen leiden tot specifieke feedback.

De vraagstelling en opdrachten in onze methodes zijn doorontwikkelt vanuit het originele boek, in nauwe samenwerking met Didactisch Coachen-ontwikkelaar Lia Voerman.

OVER IN THE PLUS

Oprichter Matthijs Rolleman

Hallo, ik ben Matthijs. 33 jaar en een oud-leerling van de middelbare school. Misschien is mijn verhaal herkenbaar.

In The Plus heb ik opgericht om jongeren onderwijs te kunnen bieden dat beter past bij de wereld om hen heen. Dat is iets wat ik tijdens mijn middelbare schooltijd miste. Nu ik ouder ben zie ik docenten nog steeds worstelen met het schoolsysteem. Ze missen handvatten om onderwijs te bieden dat echt bij de leerlingen past. In The Plus brengt daar verandering in: één online omgeving waarmee docenten baas zijn over hun eigen lessen en waarop álle methodes te gebruiken zijn, gepresenteerd in vormen die bij de leerlingen van nu aansluiten.

Docenten die in hun kracht staan en leerlingen die onderwijs als leuk en inspirerend ervaren: dat wil ik via In The Plus bereiken

Probeer het uit en laat me weten wat je ervan vindt!

Oprichter Matthijs Rolleman